خرید هواپیمای روسی سوخو ۱۰۰ مشروط به مجوز اوفک است

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که برای اجاره و خرید هواپیماهای مسافری سوخو ۱۰۰ نیاز به تایید اوفک داریم اظهار داشت: اگر اوفک مجوز بدهد احتمال اینکه امسال سوخو ۱۰۰ وارد ناوگان هوایی کشورمان شود وجود دارد. به نقل از صدا نیوز ، مقصود اسعدی سامانی  با اشاره به مذاکرات خرید هواپیماهای مسافربری سوخو۱۰۰ […]

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که برای اجاره و خرید هواپیماهای مسافری سوخو ۱۰۰ نیاز به تایید اوفک داریم اظهار داشت: اگر اوفک مجوز بدهد احتمال اینکه امسال سوخو ۱۰۰ وارد ناوگان هوایی کشورمان شود وجود دارد.

به نقل از صدا نیوز ، مقصود اسعدی سامانی  با اشاره به مذاکرات خرید هواپیماهای مسافربری سوخو۱۰۰ از روسیه توسط ایرلاین‌های داخلی کشورمان اظهار داشت: از سال گذشته مذاکرات برای خرید هواپیماهای سوخو ۱۰۰ آغاز و دو پرواز نمایشی از این تایپ هواپیما در آسمان ایران انجام شد.وی با بیان اینکه چند شرکت هواپیمایی ایرانی علاقه‌مند خرید هواپیماهای سوخو ۱۰۰ شدند، گفت: قرار بر این است که در ابتدا این هواپیماها به صورت اجاره‌ای وارد ناوگان هوایی کشورمان شوند و اگر شرایط آب و هوایی و سایر عوامل مربوط به تایید پرواز این هواپیماها اجازه دهد، این تایپ هواپیمای روسی خریداری خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه برای خرید هواپیمای روسی سوخو۱۰۰ نیاز به تایید و مجوز اوفک (سازمان زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا) داریم گفت: طبق مقررات وضع شده هر هواپیمایی که بیش از ۱۰ درصد قطعات آن از طریق شرکت‌های آمریکایی تامین شود برای فروش نیاز به مجوز اوفک دارد و این مقررات شامل حال هواپیماهای روسی سوخو هم می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰ درصد قطعات هواپیمای سوخو۱۰۰ روسیه از طریق شرکت‌های آمریکایی تامین می شود و بنا بر این برای فروش و اجاره این هواپیماها به ایران باید تایید اوفک را بگیرد.

اسعدی‌ سامانی با اشاره به این که ورود چند تایپ هواپیما باعث افزایش هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و آموزش می‌شود گفت: به طور قطع خرید چند تایپ هواپیما و ورود هواپیماهای سوخو۱۰۰ به ناوگان هوایی ایران از نظر اقتصادی هزینه ها را افزایش می دهد اما هر شرکت هواپیمایی بسته به شرایط خود می‌تواند اقدام به خرید هر تایپ هواپیما کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت‌های هواپیمایی برای تامین ناوگان میان برد و کوتاه برد خود با شرکت های سازنده هواپیماهای ATR یا امبائر وارد مذاکره نمی شوند، اظهار داشت: خرید این هوپیماها هم نیاز به تایید اوفک را دارد. از سوی دیگر هواپیماهای سوخو ۱۰۰ ارزان تر از این تایپ هواپیماها هستند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: قیمت کاتالوگی سوخو۱۰۰ مسافری ۳۵ میلیون دلار است که البته این قیمت در مذاکرات کاهش پیدا می کند.

منبع : باز خبر


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید