چهارمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال شب گذشته پس از شش روز فعالیت با حضور فعالان انقلابی عرصه ارتباطات و فضای مجازی به کار خود پایان داد. نرمافزارهای این بخش روی گوشی تلفن همراه یا تبلتها قابل اجرا بود و میتوانستند به صورت مستقل یا با بهرهگیری از سیستمهای مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار و ارائه خدمات […]
چهارمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال شب گذشته پس از شش روز فعالیت با حضور فعالان انقلابی عرصه ارتباطات و فضای مجازی به کار خود پایان داد.
نرمافزارهای این بخش روی گوشی تلفن همراه یا تبلتها قابل اجرا بود و میتوانستند به صورت مستقل یا با بهرهگیری از سیستمهای مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار و ارائه خدمات و محتوا کنند.
همچنین محتوای تلفن همراه، بازی و سرگرمی، ابزار توسعه و تولید محتوا برای تلفن همراه، و سامانه تلفن گویا از سایر عنوانهای این بخش به شمار میآمد.
در بخش پایگاههای اینترنتی هم آنهایی که در زمینههای فرهنگی هنری، پایگاههای خدماترسان و نیز وبلاگهای شخصی با موضوعات فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ارزشهای انقلاب اسلامی و اندیشههای امام و رهبری، بیداری اسلامی، جنگ نرم و فتنه فعالیت داشتند، حضور پیدا کرده بودند.
ارائه دهندگان خدمات و محتوای الکترونیکی نظیر شبکههای اجتماعی و جوامع مجازی، اتاقها و تالارهای گفتگو، خدمات دهندگان وبلاگها و میکرو وبلاگها، ابزارهای مدیریت محتوا و پایگاههای اشتراکگذاری صدا و تصویر خبرگزاری و پایگاههای تحلیلی در این بخش حضور داشتند.
همچنین در این بخش نمایشگاه تعدادی از سایتهای خبری و خبرگزاریهای رسمی کشورهای منطقه که بر سیاستهای روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، حضور داشتند تا زمینه معرفی آنها به فعالان سایبر داخلی جهت ارتباطگیری و اطلاع از اخبار و سیاستهای کشورهای منطقه فراهم شود.
در بخش بازی و پویانمایی هم کلیه بازیهای رایانهای و سرگرمیهای دیجیتال قابل اجرا بر روی رایانه یا کنسولهای بازی مختلف و همچنین شبیهسازهای متنوع با همان چارچوب موضوعیتی پیشین حضور داشتند.
سرفصل فناوریهای نوین اطلاعات هم مربوط به بخشی بود که موسسات و شرکتهایی در زمینه زیرساختهای فضای مجازی اعم از اینترنت، سرور، سامانههای پیامکی، نرمافزارهای سایت و … در آن حضور داشتند.
بخش بینالملل هم بیشتر سایتهای خبری و خبرگزاریهای رسمی کشورهای منطقه که بر سیاستهای روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیرگذار هستند، دیده میشد.
کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی هم دیگر بخشی بود که شامل چهار بخش اصلی میشد. قسمت اول بخش پذیرش بازدیدکنندگان، قسمت دوم معاینه کلینیک، قسمت سوم مصاحبه بالینی و نهایتا قسمت چهارم عصب شناسی فضای مجازی بود.
امسال برای نخستین بار در این کلینیک از ابزار معاینه هنجاریابی استفاده شده بود که میزان گرایش به بازیهای اینترنتی و فضای مجازی و شبکههای اجتماعی مخاطب را نشان میداد.
عصب شناسی فضای مجازی هم به دنبال اندازهگیری سیگنالهای مغزی کاربران بر روی بازیهای رایانهای و شبکههای اجتماعی بود تا چنانچه از حد استاندارد خارج شده بود، به درمان آن بپردازد.
منبع : تسنیم