آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیست

طبق اعلام جمهوری اسلامی ایران آزمایش های موشکی کشورمان هیچگاه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ نبوده است.     رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اظهار اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را در مقابل تروریست بین الملل و تجاوز توسط کشورهای خارجی پرداخت کرده است عنوان کرد: تجاوز ۸ ساله عراق […]

طبق اعلام جمهوری اسلامی ایران آزمایش های موشکی کشورمان هیچگاه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ نبوده است.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اظهار اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را در مقابل تروریست بین الملل و تجاوز توسط کشورهای خارجی پرداخت کرده است عنوان کرد: تجاوز ۸ ساله عراق به ایران سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین الملل بر جا گذاشته و لذا ملت ایران دفاع از خودشان را به اجازه دیگران موکول نمی کنند و ما هیچکدام علیه دیگران از سلاح ها استفاده نمی کنیم و همچنان از خودمان دفاع خواهیم کرد همانطور که در ۲۵۰ سال گذشته ایران ثابت کرده است که آغازگر هیچ جنگی نبوده اما به خوبی از خودش دفاع می کند.

 

وی تصریح کرد: لذا برنامه دفاعی ایران که خارج از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است نباید بهانه ای برای اقدامات سیاسی دولت جدید امریکا که با سابقه ننگین منع صدور ویزا برای امریکا برخوردار است برای تنش سیاسی استفاده کند.

 

این در حالی است که روسیه نیز به عنوان یکی از اعضای ۵+۱ اعلام کرده که آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

 

براساس ترجمه ایسنا، سرگئی ریابکوف و معاون  وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه درگفت وگو با خبرگزاری اینترفکس به ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر انجام یک آزمایش موشکی بالستیک در ایران واکنش نشان داد.

 

ریابکوف تاکید کرد: چنین اقداماتی اگر هم اتفاق افتاده باشد نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تصویب شد، نیست.

 

این مقام روس همچنین گفت که مسکو تاکنون صحت انجام این آزمایش را تایید نکرده است.

 

شورای امنیت سازمان ملل در پی ادعای این مقام آمریکایی و در پاسخ به درخواست واشنگتن برای بررسی فوری این مسئله، اعلام کرد که یک جلسه اضطراری برای رسیدگی به موضوع برگزار خواهد کرد.

 

یک مقام آمریکایی شب گذشته مدعی شد که ایران برای اولین بار از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا روز یک‌شنبه یک موشک بالستیک در منطقه‌ای در نزدیکی شهر سمنان، واقع در شرق ایران آزمایش کرده که پس از ۶۳۰ مایل (یک هزار و ۱۰کیلومتر) منفجر شده است.

 

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید با این ادعا که ایران با شلیک موشک تعهداتی را که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان دارد، زیر پا می‌گذارد، گفت: ما مطلعیم که ایران موشک شلیک کرده است و در حال بررسی آن هستیم تا ببینینم ماهیت دقیق آن چیست.

منبع : خبرگزاری شبستان


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید