مهاجران آمریکا اهل کدام کشورها هستند؟

آمریکا سالانه، پذیرای چه تعداد مهاجر است؟ نرخ مهاجرت در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» کمابیش ثابت ماند و این کشور سالانه پذیرای حدود یک‌میلیون مهاجر بود. از سوی دیگر، تعداد افرادی که «گرین کارت» (کارت سبز) آمریکا را دریافت می‌کنند، در ده سال گذشته تغییری نکرده است. مکزیک بیش از دیگر کشورهای جهان، به آمریکا […]

آمریکا سالانه، پذیرای چه تعداد مهاجر است؟

نرخ مهاجرت در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» کمابیش ثابت ماند و این کشور سالانه پذیرای حدود یک‌میلیون مهاجر بود. از سوی دیگر، تعداد افرادی که «گرین کارت» (کارت سبز) آمریکا را دریافت می‌کنند، در ده سال گذشته تغییری نکرده است.
مکزیک بیش از دیگر کشورهای جهان، به آمریکا مهاجر صادر می‌کند. در سال ۲۰۱۵، به یک‌صد‌ و پنجاه ‌و هفت هزار و ۲۲۷ مهاجر مکزیکی که وارد آمریکا شدند، تابعیت دائم اعطا شد. جالب اینجاست که نتایج بررسی مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد در حال حاضر، این روند معکوس شده و تعداد آمریکایی‌هایی که به مکزیک مهاجرت می‌کنند بیش از تعداد مکزیکی‌هایی است که وارد آمریکا می‌شوند.
براساس گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، پس از مکزیک، کشورهای حوزه دریای کارائیب بیشترین مهاجر را به آمریکا صادر می‌کنند. کشورهای چین و هند نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در ادامه گزارش آمده است: هیچ‌یک از هفت کشور مشمولصدور دستور ممنوعیت اعطای روادید ، از صادرکنندگان اصلی مهاجران ورودی به آمریکا به شمار نمی‌آیند. برای مثال، ایران (در سال ۲۰۱۵) کمی بیش از ۹ هزار مهاجر را به آمریکا صادر کرد. در همان سال، تعداد شهروندان سوری که گرین کارت آمریکا را دریافت کردند نیز ۵ هزار و ۴۵۹ نفر بود.
مهاجران آمریکا اهل کدام کشورها هستند؟
منبع : تجارت امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید