دوست بسیار نزدیک اسرائیل و دوست محتاط ایران

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روسیه را دوستی نزدیک و واقعی خواند و از تمایل خود برای بررسی تحولات سوریه و “برنامه هسته‌ای ایران” با پوتین خبر داد.

محمدصادق زحمتکش|به گزارش نبأخبر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روسیه را دوستی نزدیک و واقعی خواند و از تمایل خود برای بررسی تحولات سوریه و “برنامه هسته‌ای ایران” با پوتین خبر داد.

پوتین در جریان دیدار با نفتالی بنت سطح روابط میان مسکو و تل‌آویو را ستود و تاکید کرد کرد که منافع مشترکی میان آنها به ویژه در پرونده سوریه وجود دارد.

در سال های اخیر حملات هدفمندی از سوی رژیم صهیونیستی به نیروهای مقاومت در سوریه شده است و سخنان پوتین سوالات زیادی را ایجاد میکند.

پوتین در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی روابط دو طرف را “منحصر به فرد” و همراه با اعتماد متقابل خواند و ابراز امیدواری کرد که دولت بنت به رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در رابطه با روسیه ادامه دهد.

پوتین خاطرنشان کرد که دیدگاه‌های موافقی میان روسیه و اسرائیل در پرونده سوریه به ویژه در زمینه “مبارزه با تروریسم” وجود دارد.

این درحالی است که اخباری مبنی بر کمک ارتش اسرائیل به تروریست های داعش وجود دارد از خدمات آموزشی،نظامی و حتی بهداشت و درمان.

سخنان پوتین در برابر بنت این سوال را مطرح میکند که آیا روسیه از حملات نظامی اسرائیل به مقاومت سوریه با خبر بوده است؟

این دیدگاه نزدیک و موافق دقیقا چه دیدگاهی است؟

این سخنان پوتین ، مسئولان بلند پایه و مشاوران نظامی جبهه ی مقاومت را باید هوشیار تر کند تا در زمین روسیه با دوست نزدیک و قابل اعتمادش اسرائیل بازی نکنند.

هر چند پوتین اذعان کرد:” که ما در تلاش برای بازگرداندن اقتدار دولت سوریه هستیم و مسائل مورد مناقشه میان ما (روسیه و اسرائیل) وجود دارد که تعداد آنها کم نیست، اما با این وجود دیدگاه‌های مشترک و فرصت‌هایی نیز برای همکاری به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم وجود دارد. به طور کلی مسائل زیادی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم”. اما هوشیاری مخصوصا در برنامه های حساس اطلاعاتی جبهه مقاومت بسیار ضروری و امر مهمی است.

پوتین در ادامه ی صحبت های خود به روابط اقتصادی و تجاری میان مسکو و اسرائیل پرداخت و خاطر نشان کرد که این ارتباطات با موفقیت در حال توسعه است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه با اشاره به امکان همکاری روسیه و اسرائیل در بخش‌های اقتصادی مربوط به فناوری‌ های پیشرفته، تاکید کرد که بحث درباره این فرصت‌ها میان دو طرف در دوران نخست وزیر گذشته اسرائیل یعنی نتانیاهو آغاز شد.

در مقابل بنت نیز بر اهمیت روابط با روسیه  تاکید کرد و گفت که پوتین طی بیست سال گذشته روند تقویت روابط میان دو طرف را رهبری کرد و موفق شد آن را به سطح کنونی ارتقا دهد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید