پنتاگون: می‌خواهیم شاهد شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین باشیم

رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که با اعتماد به غرب و رها کردن زرادخانه هسته‌ای، این کشور خود را ضعیف کرده است.

به گزارش صدانیوز(نبأخبر)،حمله روسیه به اوکراین برای چهل‌وپنجمین روز متوالی نیز ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (جمعه) از واگذاری زرادخانه‌ی هسته‌ای این کشور بعد از جدا شدن از شوروی سابق ابراز تأسف کرد و گفت: زمانی که زرادخانه هسته‌ای خود را رها کردیم، خودمان را ضعیف کردیم. با این حال ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

صبح روز گذشته ۲ موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» واقع در شرق اوکراین اصابت کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به راه آهن این شهر گفت از نظر فنی این حمله از سوی اوکراین شکل گرفته است.

رسانه‌های روسیه نیز از اقدام مسکو در اخراج دیپلمات‌های بلغارستانی و لهستانی در واکنش به اقدامات مشابه پیشین خبر دادند. وزارت خارجه ژاپن اما اعلام کرد ۸ دیپلمات روس را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو، از توکیو اخراج کردند.

مقامات اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) به اوکراین سفر و ضمن دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، حمایت خود را از کی‌یف اعلام کردند. رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد که این اتحادیه هر کاری برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد و مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد که در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست و آلمان باید دنبال عرضه‌کننده دیگری غیر از روسیه باشد. وی مدعی شد راهبرد آلمان در این جنگ، وارد کردن هزینه‌های سنگین بر روسیه است و به همین دلیل برلین به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد. دولت اسلواکی نیز از ارسال سامانه ضد هوایی اس-۳۰۰ به اوکراین خبر داد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید