حقایق جالب در رابطه با زبان آلمانی

زبان آلمانی

آلمان با سابقه ای غنی در هنر، زبان و غذا، محبوب ترین زبان سوم جهان است. یادگیری زبان آلمانی کار آسانی نیست، هر اسمی دارای جنسیت است و درست زمانی که فکر می کنید آن ها را دیگر یاد گرفته اید، یک نوع استثنای جدید برای شما ایجاد می شود.

آلمان با سابقه ای غنی در هنر، زبان و غذا، محبوب ترین زبان سوم جهان است. یادگیری زبان آلمانی کار آسانی نیست، هر اسمی دارای جنسیت است و درست زمانی که فکر می کنید آن ها را دیگر یاد گرفته اید، یک نوع استثنای جدید برای شما ایجاد می شود.

این زبان مملو از ویژگی‌ های عجیب و غریب و توصیف ‌های شاعرانه است که یادگیری آلمانی را به تجربه‌ ای جذاب برای دوستداران زبان تبدیل می‌ کند. در اینجا حقایقی جالب در مورد یکی از گیج کننده ترین زبان های جهان آورده شده است.

این حقایق آلمانی ذهن شما را منفجر خواهد کرد

آلمانی با شهرت شدیدی همراه است. اما، همه حقایقی که فکر می کنید می دانید درست نیستند. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که یادگیری آلمانی سخت است. در واقع، یادگیری آلمانی با منابع مناسب آسان است.

۱. زبان آلمانی در سراسر جهان صحبت می شود

نزدیک به 200 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می کنند. اگرچه این زبان به اندازه زبان هایی مانند اسپانیایی، انگلیسی یا چینی نیست، اما همچنان یکی از محبوب ترین زبان ها است.

چندین کشور غیر از آلمان، آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود می شناسند. این کشور ها عبارتند از: اتریش، بلژیک، سوئیس، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ و زبان اقلیت چندین کشور دیگر است.

۲. اسامی آلمانی با حروف بزرگ نوشته می شوند

این یکی از جالب ترین حقایق در مورد زبان آلمانی است. قطعا بسیار منحصر به فرد است در حالی که فقط اسم های خاص در انگلیسی با حروف بزرگ نوشته می شوند، در آلمانی، همه اسم ها با حروف بزرگ نوشته می شوند. این می تواند یک امتیاز برای زبان آموزانی باشد که تازه شروع به کار می کنند و برای تشخیص اسم ها به کمک نیاز دارند.

۳. آلمانی دارای سه جنسیت است

اسم های آلمانی دارای سه جنس متفاوت هستند: مذکر، مؤنث و خنثی. در حالی که در انگلیسی به هیچ وجه از جنسیت استفاده نمی شود و بیشتر زبان های رمانتیک فقط از دو جنسیت مذکر و مؤنث استفاده می کنند. سه جنسیت آلمانی یکی از حقایقی در مورد زبان است که یادگیری آن را دشوار می کند.

برای یادگیری بهترین استراتژی این است که جنسیت را با اسم از ابتدا یاد بگیرید. مانند یادگیری هر زبانی، هرچه بیشتر در معرض کلمات قرار بگیرید، به خاطر سپردن آن آسان تر است.

۴. برخی از کلمات آلمانی ترجمه مستقیم ندارند

اگر بخواهید در هر کتاب یادگیری زبان خارجی آن ها را بیابید، این کلمات شما را دچار سردرد می کند. به سادگی هیچ ترجمه ای برای آن ها وجود ندارد. با این حال، هر کلمه احساس خاصی را برجسته می کند که به طور جهانی به عنوان یک تجربه انسانی ترجمه می شود.

مانند: (Schadenfreude) لذتی است که با تماشای رنج دیگران تجربه می شود. از کلمه Shaden به معنی آسیب زدن و Freude به معنای شادی گرفته شده است.

۵. آلمانی کلمات واقعاً، واقعاً بزرگی دارد

طولانی ترین کلمه ۳۶ حرف است. یکی از حقایق بسیار جالب درباره زبان آلمانی این است که زبان آلمانی حاوی کلمات طولانی بسیاری است. طولانی ترین آن ها:

“rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz”

این کلمه به معنای “قانونی برای واگذاری نظارت بر برچسب گذاری گوشت گاو” است.

۶. تلفظ های چالش برانگیز برای افراد غیر بومی

یادگیری یک زبان جدید از همان ابتدا با تمام گرامر، نحو و واژگان، چالش برانگیز است. اما تلفظ آلمانی نیز می تواند بسیار دشوار باشد. هیچ چیز بیش از چند کلمه آلمانی که به نظر می رسد فقط آلمانی ها قادر به تلفظ آن ها هستند، بر این موضوع تأکید نمی کند. مانند:

Eichhörnchen

سنجاب

Streichholzschächtelchen

یک قوطی کبریت

۷. آلمانی و انگلیسی 60 درصد از واژگان خود را به اشتراک می گذارند

آلمانی و انگلیسی هر دو به عنوان زبان های ژرمنی غربی طبقه بندی می شوند. بنابراین، منطقی است که شباهت های زیادی از نظر واژگان وجود دارد. در واقع، یکی از شگفت ‌انگیزترین حقایق آلمانی این است که این دو زبان خواهر بیش از 60 درصد از واژگان خود را به اشتراک می گذارند.

یادگیری زبان آلمانی چقدر سخت است؟

علیرغم شباهت هایش به انگلیسی، موسسه خدمات خارجی (FSI) آلمانی را به عنوان زبان رده 2 رتبه بندی می کند. برای این مرجع، زبان ‌های عاشقانه همگی به‌ عنوان رده 1 طبقه‌ بندی می ‌شوند. این بدان معناست که یادگیری آن ها طبق FSI تقریباً 575 تا 600 ساعت طول می ‌کشد. آلمانی به حدود 750 ساعت برای یادگیری نیاز دارد. اما باید بدانید سرعت یادگیری هر فرد متفاوت است پس این تایم ها تنها تخمینی است که FSI بیان کرده است.

کلاس زبان آلمانی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به اهمیت زبان آلمانی، دپارتمانی مجزا برای آموزش این زبان تشکیل داده است و با استفاده از بهترین اساتید زبان آلمانی به آموزش این زبان پرطرفدار پرداخته است.

کلاس های زبان آلمانی در این موسسه به صورت حضوری و آنلاین به شکل های گروهی، نیمه گروهی و خصوصی برگزار می شوند.

کلاس های آنلاین زبان آلمانی در بستر اختصاصی موسسه برگزار می شوند که دارای پشتیبانی فنی در تمام مدت برگزاری کلاس می باشند. شما به راحتی در هر مکانی می توانید با بهترین کیفیت به یادگیری زبان آلمانی به واسطه کلاس های زبان آلمانی آنلاین بپردازید.

برای یادگیری این زبان شما تنها کافی است یک تعیین سطح رایگان انجام دهید. همچنین شما می توانید با شرکت در کلاس های زبان آلمانی خود را برای آزمون های بین المللی زبان آلمانی آماده نمایید.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید